Adgager 6,6 milyon dolar değerlemeyle yatırım aldı
Bu yıl perakende branşında yeni girişimlere fon ayıran REM People, Adgager’a 6,6 milyon dolar değerlemeyle yatırım yaptı. Araştırma ve içgörü dünyasına teknolojik çözümler sunan Adgager, yatırımla birlikte araştırmalarını yapay zeka ile geliştirirken küresel pazara açılmayı hedefliyor…
Teknolojiyi kullanarak uçtan uca pazar araştırma çözümleri sunan Adgager, yatırım türünü 6,6 milyon dolar değerlemeyle tamamladı. Adgager, Türkiye’de kurulan ve 50’den fazla ülkeye yapay zeka tabanlı manzara tanıma teknolojileri ve perakende analitiği hizmetleri sunan REM People’ın yaptığı yatırımla küresel büyüme hedefini genişletti.
Startuplara 4,5 milyon dolar tahsis edildi
2015 yılında perakende ve teknoloji tecrübesine sahip tekno-girişimciler tarafından kurulan REM People, yapay zeka destekli çok kanallı perakende analitiği ve 6 adımlı satış verimliliği çözümleri sunan yeni nesil bir perakende analitiği şirketi haline geldi. Tamamen Türk mühendisleri tarafından geliştirilen yazılımlarla alanında lider markalara hizmet veren REM People, başlangıçta ABD merkezli yatırım şirketi Ethos Asset Management’tan 12 milyon dolarlık yatırım aldıktan sonra kurumsal ekosistemi destekleyecek bir planı hayata geçirmeye başladı. bu yılın. REM People, birlikte çalışabileceği 5 teknoloji girişimine 4,5 milyon dolar yatırım yapmak üzere fon ayırdı. REM People, kelimenin amacına doğru ilk adım olarak geçtiğimiz ay B2B e-ticaret uygulaması Hoopla’ya 1 milyon dolar yatırım yaptı.
Büyüyerek yapay zeka tabanlı perakende teknoloji merkezi haline gelen REM People’ın yeni yatırımı, önemli markalara araştırma çözümleri sunan Adgager oldu. 2016 yılında İTÜ bazında yola çıkan ve 2017 yılında şirketleşerek ilk yılında başarılı projelere imza atan Adgager, geliştirdiği çözümlerle 2022 yılında cirosunu bir önceki yıla göre yüzde 400 artırdı. Bu dönemde aldığı tohum öncesi yatırımlarla yatırımcılarından ‘çıkış’ yapmayı başaran Adgager, geliştirdiği uçtan uca pazar araştırma çözümleriyle büyümeye devam ediyor.
90 bin kullanıcısı var
90 bini aşkın kullanıcısı ile araştırma sektöründe değerli projelere imza atan Adgager, kurulduğu günden bu yana 1500’ü aşkın projeyle birçok markaya içgörü ortağı olarak hizmet verdi. 2024 yılında yeni hedeflerle ilerlemek isteyen şirket, bu yeni yatırımla ülke sınırlarını aşmayı planlıyor. Adgager CEO’su Umut VuralREM People ile ortaklığın, alanda fark yaratan projeler için büyük bir adım olduğunu belirterek, yeni yatırım sonrası büyüme hedeflerini şöyle açıklıyor:
“REM Çalışanları ile birebir branşlarda değer üretiyor olmamız ve vizyonumuzun kesişimleri bizim için çok değerli bir fırsat. Ortak hedeflerimiz ve iş birliğimizle geliştirdiğimiz araştırma yolculuğuna yapay zekayı da katmak istiyoruz. Araştırma dünyası için bir devrimin peşindeyiz. Büyüme hedeflerimiz ve yeni projelerimiz ile 2024 yılına hızlı bir başlangıç yapacağız. Klasik ve dijital kanallarda yayınlanan tüm reklam filmlerini markadan bağımsız olarak kullanıcılar üzerinde ölçen ve raporlayan AdQ’yu otomasyon sistemi ile hayata geçirmek öncelikli hedefimiz” dedi.
AdQ ile reklamcılık branşına özgün ölçüm sistemleriyle referans noktaları oluşturmak ve REM People ile birlikte küresel hedeflere yürümek isteyen Adgager, 2024 yılında da 2 farklı ülkede var olma yönündeki mevcut çalışmalarına devam edecek.
REM People CEO’su Bülent PekerÖte yandan Hoopla’dan sonra ikinci yatırımları olan Adgager ile yapay zeka ve derin öğrenme ile çevrimiçi araştırma pazarını geliştireceklerini ifade eden şunları kaydetti:
“Büyüme planımız doğrultusunda REM People, yapay zekaya dayalı entegre çözümler sunan bir merkez olacak. Alanımızda küresel açılımımızı ve yeni ürün çalışmalarımızı hızlandırırken, tamamlayıcı çözümleri birlikte sunabileceğimiz start-up’lara ve teknoloji girişimlerine de yatırım yapıyoruz. Adgager ile bu hedefe bir adım daha yaklaştık. Adgager’in başarısının Türkiye sınırlarını aşacağına inanıyoruz.”
REM Kişileri Hakkında
REM People, yapay zekaya dayalı çok kanallı perakende uygulama yönetimi çözümleri sağlayan yeni nesil perakende analitiği şirketidir. REM People’ı rakiplerinden ayıran en değerli özelliği, ambalajlı tüketim ürünleri şirketlerinin ve perakendecilerin faaliyet gösterdikleri tüm kanallardaki performanslarını takip etmelerine olanak tanıyan entegre çözümler sunmasıdır.
REM People, müşterilerinin perakende uygulamalarını ve mağazacılık operasyonlarını, ihraç/display uygulama performanslarını çevrimdışı, çevrimiçi ve basılı kanallarda izleyerek ‘ürün yolculuklarını’ takip etmelerine yardımcı olur. Perakende Uygulama Yönetimi alanında geliştirilen 3 adet SaaS yazılımının yanı sıra isteğe bağlı olarak ‘Yapay Zeka Tabanlı İleri Analitik’ ve ‘Uçtan Uca Araştırma/Ölçüm/Analiz Hizmetleri’ sunmaktadır.
REM Kişileri; Abdi İbrahim, Al Marai, Americana, Anadolu Efes, Arçelik, Arla Foods, Bahlsen, Bayer, Bazooka, Beko, Bel Groupe, Betek Boya, BRF-One Foods, Carrefour, Coca-Cola, Danone, Edding, ETİ, Evyap, Expanscience , Exxen, Faber Castell, Poor, Ferrero, Haribo, Hayat, Henkel, Huawei, IFFCO Group, Intel, Kellogg’s, Kraft-Heinz, Majid Al Futtaim, Mey-Diageo, Mezzan Foods, Microsoft, Mondelez, Nestle, Nescafe Express, Nutricia , Opet, P&G, PepsiCo, Pernod Ricard, Peyman, Reckitt Benckiser, Red Bull, Seara, Shell, Şişecam, Şölen, Starbucks, Tadım, Tat Besin, Tiryaki, Türk Tuborg, Turkcell, Turkcell Superonline, Turkcell ve Unilever. Ondan fazla ülkede hizmet vererek verimliliklerini arttırmayı hedefliyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı